Taxaregninger og hotel
Kategori | Nummer | Dato | Selskab | Resultat |
---|---|---|---|---|
Taxaregninger og hotel |
24-0416
Klageren forlod bussen for at gå på toilettet, men gjorde ikke chaufføren opmærksom derpå, eller spurgte ham om, hvor langt tid bussen ville gøre holdt. Da bussen afgik efter de planlagte 5 minutter, og klageren ikke var kommet ombord, måtte han tage en taxa til 3.000 kr. for at komme fra holdepladsen til København og få sin bagage. Ankenævnet fandt ikke grundlag for at imødekomme klagerens krav, da han havde udvist en sådan grad af egen skyld, at Flixbus ikke havde ifaldet noget erstatningsansvar. |
7. maj 2025 | Flixbus | Trafikvirksomheden medhold |
Taxaregninger og hotel |
2020-0269
Klageren var ikke berettiget til at få sine udgifter til taxakørsel og en ny togbillet godtgjort af Movia, da han selv var ansvarlig for at planlægge sin rejse med en margin på mere end 3 minutter til at skifte fra bussen til toget. |
5. maj 2021 | Movia | Trafikvirksomheden medhold |
Taxaregninger og hotel |
2017-0013
Erstatning for koncertbilletter som følge af, at klageren og hendes ægtefælle ikke kunne nå rettidigt frem til koncerten grundet omlægning af bussens rute. |
15. juni 2017 | Movia | Trafikvirksomheden medhold |
Taxaregninger og hotel |
2015-0126
Klager fik ikke refusion for taxaregning, da toget afgik planmæssigt. Der var informationer om togets afgang på perronen, og klageren kunne ikke uden godkendelse fra DSB tage en taxa på DSB´s regning. |
15. december 2015 | DSB Fjern- og Regionaltog | Trafikvirksomheden medhold |
Taxaregninger og hotel |
2011-0186
Erstatning for taxa og hotel i anledning af aflysning af dagens sidste tog. |
6. februar 2012 | DSB Fjern- og Regionaltog | Klager medhold |
Taxaregninger og hotel |
2009-0239
Ikke godtgørelse for taxa-regning ved driftsforstyrrelser. |
12. februar 2010 | Movia | Trafikvirksomheden medhold |