Gå til sidens indhold

Information

Ankenævnets er lukket for telefoniske henvendelser i uge 23

Betaling med kreditkort i automat ikke muligt

Kategori Nummer Dato Selskab Resultat
Betaling med kreditkort i automat ikke muligt 2018-0191
Kontrolafgift på 750 kr. grundet manglende billet. Ifølge klageren købte hun billet i en billetautomat, men modtog ingen billet. Klageren ønskede kontrolafgiften annulleret. ankenævnets udtalte: Klageren kunne ved kontrollen den 10. august 2018 ikke forevise nogen billet, og kontrolafgiften blev derfor pålagt med rette. Klageren har gjort gældende, at der i forbindelse med billetkøbet i automaten på Hinderup st. blev trukket penge fra hendes konto, men klageren har ikke har godtgjort dette med fremlæggelse af en kontoudskrift fra sin bank.
12. december 2018 Arriva Tog Trafikvirksomheden medhold
Betaling med kreditkort i automat ikke muligt 2016-0296
Klagerens betalingskort blev afvist i billetautomaten, hvorefter klageren uden held forsøgte at købe i billet i DSB's mobilapplikation.
2. maj 2017 Arriva Tog Trafikvirksomheden medhold
Betaling med kreditkort i automat ikke muligt 2015-0211
Klageren steg på metroen uden billet, da det ikke lykkedes hende at købe billet med sit betalingskort. Den ene billetautomat tog kun imod mønter. Klageren ikke anset for at have udvist rimelige bestræbelser på at erhverve gyldig rejsehjemmel.
23. februar 2016 Metro Trafikvirksomheden medhold
Betaling med kreditkort i automat ikke muligt 2015-0142
Klageren havde kun pengesedler, som ikke kunne bruges i billetautomaten. Klagere ikke medhold.
15. december 2015 Arriva Tog Trafikvirksomheden medhold
Betaling med kreditkort i automat ikke muligt 2015-0162
Klagerne, som var turister, rejste fra Kongens Nytorv og havde lige penge til billetter i sedler og mønter, men billetautomaten tog ikke imod sedler. De steg herefter på metroen uden billet. Klagerne ikke medhold.
15. december 2015 Metro Trafikvirksomheden medhold
Betaling med kreditkort i automat ikke muligt 2014-0260
Klageren kunne ikke købe billet i billetautomaten med sit betalingskort, da hun fik følgende meddelelse på displayet ***Betalingskort kan i øjeblikket ikke benyttes grundet teknisk fejl***.
4. maj 2015 Metro Trafikvirksomheden medhold
Betaling med kreditkort i automat ikke muligt 2013-0355
Klagerne stod på metroen, selvom de vidste at de ikke havde gyldig rejsehjemmel, idet det ikke havde været muligt for dem at betale med American Express i billetautomaten. Automaten var funktionsdygtig, men baggrunden for at klagerne ikke kunne anvende deres kreditkort kunne være, at de skulle vente med at isætte kortet, til de på touch-screenen havde gennemført deres bestilling.
3. april 2014 Metro Trafikvirksomheden medhold
Betaling med kreditkort i automat ikke muligt 2012-0251
Havde kun 200 kr. seddel. Klagerens forklaring ikke lagt til grund.
3. december 2012 Midttrafik Trafikvirksomheden medhold
Betaling med kreditkort i automat ikke muligt 2012-0275
Betaling med dankort ikke muligt i bybusserne
3. december 2012 Midttrafik Trafikvirksomheden medhold
Betaling med kreditkort i automat ikke muligt 2012-0148
Klageren kunne kun betale med mønter på trinbræt på Odderbanen. Ikke naturligt i 2012 at man ikke kan betale med andet end mønter på så øde et sted.
18. september 2012 Midttrafik Klager medhold
Betaling med kreditkort i automat ikke muligt 2012-0053
Ingen billet. Havde kun sedler.
25. juni 2012 Metro Trafikvirksomheden medhold
Betaling med kreditkort i automat ikke muligt 2010-0166
Havde kun sedler.
3. december 2010 Arriva Tog Trafikvirksomheden medhold
Betaling med kreditkort i automat ikke muligt 2009-0320
Klageren havde ikke mønter nok, men Dankort.
24. juni 2010 DSB S-tog Trafikvirksomheden medhold
Betaling med kreditkort i automat ikke muligt 2009-0278
Klagerens betalingskort spærret. Havde kun sedler. Der kan ikke købes orangebillet i automat
5. maj 2010 Arriva Tog Trafikvirksomheden medhold
Betaling med kreditkort i automat ikke muligt 2009-0109
Havde kun sedler.
7. december 2009 Arriva Tog Trafikvirksomheden medhold